Spise ute: Saf i Kensington, London

Jeg prøver meg på en restaurantanmeldelse fra London denne gang. Det er her jeg for tiden bor, men jeg vet jo at det er mange nordmenn som reiser hit på ferie, og som sikkert kunne tenkt seg et vegetarisk restauranttips. Så her kommer det:

Min favorittmatvarebutikk nummer en i London, er Wholefoods. Denne butikken er bare et eldorado for en «foodie»! Her er det hyllemeter på hyllemeter med nydelig økomat, spennende råvarer, deilig brød, fristende ferskvare og haugevis av etisk fremstilte produkter. Riktignok vet de å ta seg godt betalt, men om man ikke har råd til å handle så mye, så er et besøk til Wholefoods uansett veldig inspirerende! Etterpå får i alle fall jeg inmari lyst til å gå hjem og lage mat. Det finnes ulike Wholefoodsbutikker rundt omkring i London, men min nærmeste er Kensington.

På Wholefoods Kensington har man en mathall i andre etasje. Her kan en få fast food som pizza, burrito og sushi. Men man finner også den fantastiske restauranten Saf.  Saf er et alternativ for de som vil sitte ned litt og slappe litt mer av.

Saf står for Simply Authentic Food. All maten på Saf er vegansk, og laget på stedet. De har en del oppskrifter på menyen som er raw, og de sier også selv at alle rettene er naturlig glutenfrie. I tillegg til mat, selger de vin, lekre biodynamiske drinker og fruktjuicer. Jeg synes likevel på ingen måte at Saf har noe sånn typisk helsekostpreg. Det er en helt vanlig restaurant, som jeg tror til og med «mannlige kjøttelskere» vil like.

Da jeg var der sist, bestilte jeg en raw pad thai, som var bare helt sykt god! Den var nydelig crunchy, og besto av gulrot- og squashnudler, vårløk, cashewnøtter, koriander, spirede mungbønner og en alldeles magisk limesaus. Og så så det da utrolig lekkert ut! Bare se på bildet under.

Prisene er helt OK syns jeg – sist gang betalte vi ca. 200 kroner for to retter. For så god kvalitetsmat syns jeg det er helt greit. Denne restauranten anbefales virkelig for alle som er glad i god mat!

Saf Kensington ligger inne i Wholefoodssenteret i 63-97 Kensington High Street. Skal du uansett på shoppingtur til London, er Kensington High Street et fint utgangspunkt for shoppingen. Så kan du jo slappe av med lunsj på Saf innimellom slagene. :-)

Nydelig raw pad thai fra Saf, Kensington

Alldeles nyydelig raw pad thai fra Saf, Kensington

Legg igjen en kommentar

