Virgin Mary – den perfekte hengekøyedrink

Min samboer og jeg har kjøpt oss rekkehus! Å gå fra horisontaldelt leilighet i 2. etasje til å ha tre etasjer og utgang rett ut i egen hage er for meg ren magi. Jeg har gått til innkjøp av en hengekøye, og nå skal hver soldag resten av lektorsommerferien min tilbringes strekk ut i hengekøya med en bok og noe godt å drikke.

Mange tenker at sommerdrikke må være fruktdrikke og iste og sånt noe. Jeg sverger til en iskald Virgin Mary. Selv om du er skeptisk til tomatjuice – prøv den! Det er heeerlig! Dessuten er det ingenting som slår Virgin Mary dagen derpå. Den jager vekk tømmermennene, hvis du skulle ha klart å pådra deg noen sånne i løpet av den lange sommernatten.

  • tomatjuice
  • 1 ss Worchestershiresaus
  • 10 dråper tabascosaus
  • 1 klype salt eller urtesalt, f.eks. Oliviers & co Sel & Herbes
  • sort pepper
  • 1 dæsj limesaft

    Virgin Mary i hengekøya

Fyll glasset opp med isbiter, og ha i resten av ingrediensene. Tradisjonelt skal det være en selleristang som rørepinne, men en gulrot er også greit, synes jeg.

Vil du heller ha en ekte Bloody Mary, tilsetter du 4-5 cl vodka. Ikke dumt det heller…

Legg igjen en kommentar

