Smartphone-apper for vegetarmatelskere

Det virker som om «alle» har iPhone eller en annen smarttelefon for tiden. Selv har jeg en gammel iPhone som jeg bruker til sikkert hundre gjøremål hver eneste dag. Et av disse gjøremålene er å finne ut hva jeg skal ha til middag. Her er matlagings-apper et fantastisk redskap.

Vegetarian How To Cook Everything

Min nyeste anskafning på telefonen er den fabelaktige appen «Vegetarian How To Cook Everything For iPhone» (35,-) Jeg har kokeboka «Vegetarian How To Cook Everything «, og bruker den masse. (Anbefales!) Nå har jeg altså kokeboka på telefonen, og kan finne frem til himmelske oppskrifter på null komma svisj mens jeg står med handlevognen min og lurer på hva jeg skal spise til middag. Appen er enkel å bruke, inneholder timer som du kan bruke mens du lager maten, og viser fremgangsmåte enkelt og skritt-for-skritt. Mange amerikanske apper har kun ingrediensene i ounces og varmen på ovnen i fahrenheit. Da blir jeg alltid litt satt ut. I denne appen får du oppskriftene med «norske mål».

Ellers anbefaler jeg mer enn gjerne appen til Frukt.no. Den er gratis, og veldig informativ. Den inneholder et frukt- og grønt-leksikon og mange gode oppskrifter med forskjellig vanskelighetsgrad.

Frukt.no

Dinmat har også en god app (28,-). Den er ikke laget spesielt for vegetarianere, men har en del gode vegetar- og fiskeoppskrifter. Dinmat har også ukesmenyer og vinanbefalinger.

DinMat

 

 

 

 

 

 

Jeg kan også nevne «The Flying Culinary Circus». Jeg vet egentlig ikke helt om jeg synes jeg fikk det jeg betalte for som ikke-kjøttspiser, for den er veldig sentrert rundt kjøttmat, synes jeg. Jeg anbefaler den likevel, for det er en fin app som oppfordrer til å leke med maten. Den er delt inn i fisk, kjøtt, grønnsaker og saus, der brukeren får tips til hvordan man kan enkelt finne på sine egne oppskrifter. Den er også veldig pedagogisk bygd opp, med skritt-for-skritt-tegninger og enkle forklaringer.

Ellers vet jeg at en app fra GodFisk er på trappene i løpet av kort tid. Den tror jeg vil bli flittig brukt fra min side.

Kjenner du til noen andre matlagingsapper som man bare MÅ ha? Legg gjerne igjen en kommentar, så blir jeg glad!

2 responses

Legg igjen en kommentar

