Spise ute: Vegetarmat i Berlin

Jeg var nylig i Berlin i forbindelse med jobben, men fikk tid til litt egennytte også. Jeg elsker Berlin! Den er virkelig en av mine absolutte favorittbyer. Dette var min tredje gang der, men ikke den siste!

For folk som liker vegetarmat er Berlin et mekka! Her er det vegetarrestauranter på hvert eneste gatehjørne – minst. Her kan man velge og vrake mellom libanesiske, tyrkiske, eritreiske, indiske, nepalesiske, kinesiske, thailandske, koranske, sudanesiske restauranter (med mer) – alle med et rikt vegetarisk utvalg.

Jeg vil gjerne fremheve Cafe Morgenrot i Prenzlauer Berg. (Kastanienalle 85, 10435 Berlin). Dette er en slags blitzkafe, der de serverer en meget populær vegansk frokostbuffet hver fredag, lørdag og søndag fra 11 til 15. Og dette var virkelig saker! Så masse godt! I ekte raddis-ånd bestemmer du selv prisen, etter hva du selv synes du har råd til. Et sted mellom 5 og 10 euro er passende.

Vegansk frokost hos Cafe Morgenrot. Jeg har slengt på det jeg fikk plass til på tallerkenen :-)

Jeg vil også anbefale en etiopisk restaurant i Kreuzberg – Langano. (Kohlfürster Strasse 44, 10999 Berlin). Her fikk jeg servert de klassiske etiopiske injeeralefsene med nydelig linsegryte med poteter.

Injeera med blant annet linsestuing, spinat og poteter. (Bildet er tatt i stearinlysskinn, så maten kommer desverre ikke helt til sin rett...)

For flere vegetariske/ veganske Berlinrestauranter, sjekk ut Happy Cow! Her finner du også andre gode kjøttfrie tips for mange andre byer rundtomkring i verden.

2 responses

Legg igjen en kommentar

