Resept på Rått og Råde

Rått og Råde-festivalen arrangeres i Stavanger i helgen, og byr på et meget variert utvalg artister fra inn- og utland – som 50 Cent, Robyn, Vamp, Enslaved, Motorpsycho, John Fogerty, Kaizers Orchestra, Veronica Maggio og John Olav Nilsen og gjengen. Blant annet. For meg er det stas at konserten går av stabelen rett i nabolaget! I går fikk samboeren og jeg med oss både Håkan Hellström, «Fiddy», Robyn, Kelis og Honningbarna. God stemning blant publikum, deilig vær og stort sett artister som ga jernet.

Men er man på festival, må det mer til enn musikk for at godstemningen skal dukke opp. Helten trenger også mat og drikke. Drikke gidder jeg nesten ikke kommentere, for utvalget er dårlig. Hansa Pilsner i plastglass og et par spesialøl til latterlig høye priser, kvalifiserer ikke til å kalle baren «Ølparadiset»… Men mat derimot! Innimellom kjipe pizzaboder, hamburgersjapper og pølsestands hadde nemlig Resept Cafe stilt seg opp! Og en deilig krydret Jamaican Stew er ikke å forakte mellom konsertene!

En stor takk til Resept for at dere er der når jeg trengte dere som mest. Jeg kommer til å overleve festivalen takket være dere! Hamburger og pølse får meg nemlig ikke i storform, men det gjør vegansk kvalitetsmat! I dag er det nemlig på an igjen klokken 16:30.

Jamaican stew i bambustallerken. Perfekt konsertmat!

 

Legg igjen en kommentar

