Fisketaco… Tenk at det kan være godt!?

…For det er det faktisk! Det var min søster som introduserte meg for fisketaco etter at min 11 år gamle niese hadde vært på matlagingskurs for barn og lært seg det der. (Matlagingskurs for barn må jo forøvrig være en fantastisk forretningsidè!) Jeg må innrømme at jeg var veldig skeptisk. Fisk er godt, taco er godt. Men sammen…?! Men så smakte jeg jo på galskapen, og det var faktisk riktig så digg!

Dette er jo ikke akkurat hjemmelaget mat. Jeg har brukt fisketacokrydder fra Santa Maria. Det går helt sikkert an å krydre med hjemmelaget tacokrydder også, men denne gangen ble det slik. Vil man krydre selv er kummin, chilipulver, koriander, paprika selvskrevne. Deilig tomat- og avocadosalsa lagde jeg selv. (Oppskrift kommer i morgen!)

Fiskemix og kryddermix for fisketaco

Jeg hadde en fiskemix i frysen – det vil si biter av laks, torsk og sei. Disse tinte jeg og delte opp i litt mindre terninnger. Terningene hadde jeg i en ildfast form med litt nøytral olje over, samt tacokrydderet. Hakket koriander an mass er obligatorisk til taco, så det drysset jeg over i gode mengder. Dette sto i ovnen i ca 10 minutter på 180 grader.

Fisketacoen serverte jeg med deilig hjemmelaget tomat- og avocadosalsa, en grønn salat, matyoghurt med hvitløk og fullkornstortilla. Mmm! (Neste gang tror jeg at jeg holder meg til torsk eller sei. Laks er ikke min favorittfisk. Med fisketaco kan du jo bruke akkurat den fisk, de grønnsaker og det tilbehøret som passer deg, og det er jo noe av det som er så flott med taco!)

Fisketaco i fullkornstortilla med grønn salat og deilig tomat- og avocadosalsa.

 

4 responses

  1. Fisk er godt! Fekk inspirasjopn til å laga fiskemiddag når eg såg oppskrifta di. Men hadde litt ris igjen fra i går og brukte den istaden for tacos. Hos meg vart det fiskegryte med torsk, lyr og tigerreker – krydra med piri-piri, karry og tandoori masala.

Legg igjen en kommentar

