Frukt, grønnsaker og Rema 1000

Jeg er veldig opptatt av at flere skal oppdage hvordan man enkelt kan få i seg mer frukt og grønnsaker og mindre kjøtt. Dette er jo sunt både for kroppen og for miljøet. Det er rett og slett en vinn-vinn-situasjon. Men jeg tror dessverre det er veldig mange som synes det virker tungvint å klare å få i seg de berømte fem om dagen. Men det er det jo absolutt ikke!

Jeg ble oppmerksom på dette digitale oppskriftsheftet gjennom de nyeste Rema 1000-reklamene. Og jeg må si jeg liker konseptet, og jeg liker heftet svært godt. Jeg syns nok de kunne klart å lage et helt hefte uten kjøtt, men man må vel kanskje ha med kjøttoppskrifter for å nå frem til de helt store massene…? Uansett synes jeg dette er et flott tiltak fra Rema 1000s side! Og jeg tror absolutt dette er gode og ikke minst overkommelige råd for travle barnefamilier som sliter med å få i seg nok frukt og grønnsaker i hverdagen! (Heftet får du også i PDF-format her.)

 

2 responses

  1. Jeg så det heftet utenfor en Rema-butikk for noen uker siden. Ikke noe revolusjonerende for min egen del, men et fantastisk tiltak for de som ønsker å spise sunnere. Me like!

Legg igjen en kommentar

