Spise ute: India Tandoori Stavanger

Etter at jeg vant et veddemål, tok min fine samboer meg med ut på restaurantbesøk for noen uker siden. Siden vi begge er suckere for indisk mat, falt valget på India Tandoori i Stavanger. Og det var slettes ikke et dumt valg!

Vi visste at dette er en indisk restaurant som alltid leverer varene, men denne gangen syntes jeg besøket var spesielt vellykket. De har gjort noen endringer på menyen siden sist jeg var der, og har blant annet fått en større vegetarisk meny enn før. Og det var jo kjærkomment. Siden indisk mat i utgangspunktet stort sett er vegetarisk når man får det i India, er det jo egentlig rart at så mange tenker på indisk mat som kjøttmat.

Det første man må gjøre på India Tandoori, er å starte måltidet med papadums og verdens beste raita. Jeg har aldri fått en bedre raita enn her. Den er søt og mild og en helt perfekt måte å starte et bedre indisk måltid på.

Vegetable Bhaji

Til forrett hadde jeg Vegetable Bhaji. Utrolig godt, men kan nok ikke akkurat klassifiseres som sunn mat, da det er fritystekt til den store gullmedaljen… Herlig, herlig, men usunt, usunt. Og absolutt «lov» en gang i mellom.

Degree Channa Masala

Til hovedrett hadde jeg Degree Channa Masala – kikerter stekt i panne med løk. tomater, koriander og krydder. Helt fantastisk godt! Rett og slett himmelsk! I tillegg hadde vi nanbrød med aromasopp og urter. Det var også godt, men jeg tror vi satser på vanlig nanbrød neste gang. Det er godt nok i seg selv.

Desserten droppet vi, for vi var så mette. Uansett synes jeg alltid det er middagsrettene som er best på indisk restaurant, så det gjorde ikke så mye.

Som dere ser; et besøk på India Tandoori i Stavanger er absolutt å anbefale. Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur igjen snart…. (De tilbyr faktisk også take away, og det er jo også en god idè på travle dager. Jeg synes også prisene er hyggelige. Hovedretten jeg bestilte kostet rundt 150 kroner, men ris må man bestille ved siden av. Men så ble jeg da også skikkelig mett!)

Legg igjen en kommentar

