Fuji Sushi i Tønsberg

Min høstferieturnè hos familie og venner førte meg til min fantastiske venninne Marte i Tønsberg. Det var så hyggelig!

En av dagene fant vi ut at vi skulle spise sushi. (Min samboer og jeg har et noe ekstremt forhold til sushi. God sushi kunne vi sikkert spist til frokost, lunsj, middag og kvelds i ukesvis uten å bli lei! Det er jo snop!) Etter tips fra en troverdig sushielsker, kjøkkensjefen på en av de finere restaurantene i Tønsberg, endte vi opp på Fuji Sushi. Han sa at de fikk inn fersk fisk daglig, og at sushien var så himmelsk at han spiste der selv rett som det var.

Vi var først veldig skeptiske, for stedet så rimelig trist ut. Det er egentlig et take away-sted, så de har ikke akkurat lagt sjela si i interiøret. Men det gjorde ingenting. For sushien var nemlig så god at vi sa: «Til helvete med interiøret! Gi oss mer sushi!» Helt seriøst, det var den beste sushien jeg har spist hittil i mitt liv! Vi gikk faktisk så langt at vi bestilte en ny runde da vi var ferdig med den første… Nesten godt jeg ikke bor i Tønsberg. Jeg ville ruinert meg…

Min samboers sushitallerken: laks, tunfisk, kveite, scampi og maki. (Og ja! Jeg VET! Det burde vært ulovlig å drikke Cola til sushi! Kriminelt dårlig smak...!)

4 responses

  1. Tusen takk for godt tips! Har bodd i Tønsberg i ett år nå uten å prøve meg på Sushien her. Men nå skal det jammen prøves i påsken! :)
    God påske!

Legg igjen en kommentar

