Lunsj på Lindvedske Hus i Arendal

Jeg har vært på «høstferie-turnè» den siste uka for å besøke familie og venner i Arendal, Larvik og Tønsberg. Det blir alltid noen nye matopplevelser på slike turer, og det setter jeg pris på!

Marokkansk linsesuppe på Lindvedske Hus

En av dagene i Arendal, fant vi ut at vi skulle spise lunsj på cafè. Vi endte opp på det Lindvedske Hus på Tyholmen i Arendal. Et utrolig sjarmerende lokale, med litt shabby møbler og skeive gulv, og veggene dekorert med kunst. Virkelig en cafè etter mitt hjerte! Også den deilige duften av urter og fersk hvitløk når man kom inn da…! De hadde noen sandwicher med og uten kjøtt, pasta med bacon, salat og dagens suppe uten kjøtt. (Menyen varierer, slik jeg forstår det, en del, så de har nok ikke det samme hver dag.)

Jeg bestilte en marokkansk linsesuppe. Jeg regner med dere allerede har fått med dere min kjærlighet for både marokkansk mat og linser, så dette burde jo vært en fulltreffer. Suppa var derimot litt tam på smak. Linsene var gode, men den smakte ikke spesielt marokkansk, etter min mening. Men jeg var nok uheldig, for de jeg var med, spiste blant annet en pasta carbonara som visstnok var himmelsk.

Derimot var jeg heldig med desserten – en deilig gulrotkake. De andre spiste brownies og en alldeles fantastisk ostekake. (Servitøren ga til og med barna to brownies – han syntes det var så små porsjoner. God service, med andre ord!)

Men til tross for gode kaker – det aller beste var selskapet. En skal ikke kimse av godt selskap!

Legg igjen en kommentar

